My Alienssss

23 November 2012

What The Fish???

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia.....

Hai hai hai... Rindu saya tak semua?? Rindu... Alhamdulillah.. I'm Back.. hehhehe... Cewaaahh macam artis pulak kan... Nie bukan artis nie retis.. muahahahha..

Aku hupdate just nak cerita pasal semalam.. Tuh lah aku selalu lambatkan.. Benda semalam nak hebohkan hari ini.. Lembapssssssssssssssss... Jangan salah sangka dengan tajuk post aku kali ini... Tajuk tuh bukan bermaksud bermaki hamun lah... Tuh aku terkejut dan tak sangka.. Hah kenapa aku tak sangka??

Hhmm macam nie ceritanya.. Tersebut lah kesahhhh anak beruang dan anak kancil... hahhahah.. Dah mula merapu dah... Tiba tiba masuk anak beruang dan anak kancil lah pulak.. Betul betul bebal lah kau eahhh.. Cepat lah story kau nie buat semua menyampah nak singgah blog kau taw.. Suka sangat merapu.. Ayat pendahuluan pun dah tiga perenggan... hahhahah

Let's me continue....

Semalam aku pergi Hospital Alor Gajah (HAG) sebab teman kan Ayah pergi jumpa doctor nak amek surat ubat... Surat ubat yang Ibu simpan selama ini hilang ghaib macam tuh jer.. Bangun pagi pagi gosok gigi pergi sekolah.. hahaha... Merapu lagi kau yer... Cepat!!!! Dah lah tidur lambat bangun awal.. Mata pon ada eyebugs bertelur... Hmmm malu malu... Sampai hospital amek nombor giliran... Nak tunggu giliran ayah makkk aiii memang terbakar bontot aku duduk lama lama dekat kerusi ruang menunggu tuh.. Dah lah panas... Seramai ramai orang tunggu boleh pulak die letak satu bijik kipas jer.. Tak ker panas semuanyer... Dah lah ruang rawatan khas tuh panas... Cuaca pun panas... Haiiiseeeyy man!! Spoil lah.. Cair make up aku... Hmm sapa yang pernah pergi HAG tuh tahu lah rawatan khas tuh ape... Untuk apa.. Dimana... hehehehe... Akhirnya nombor ayah di panggil jugak... Lama pulak doctor nie membebel... Aku dah lapar plus saket perut nie.. Tunggu tunggu tunggu apa lagi buang hajat lah aku... Saket perut aku... Jangan bagi tahu sapa sapa.. Shhhh!!

Hmm selesai check sana sini kami pun gerak balik nak cari kedai makan lah pulak.. Perut lapar oiii dari pagi tak breakfast bawak ker lunch.. Perghh mau aku yang pengsan masuk sepitall nanti... Hmmm jomm cari kedai makan.. Kita melantak banyak banyak... muahahahah.. Cari punya cari punya cari  ke Tampin kami semua makan... Nak makan lunch jer kot sampai ke Tampin... Alor Gajah macam dah takde lagi jer... Hmmm pusing pusing Tampin jumpa kedai makan Nasi Kandar Tampin... Usha usha lauk hmmm tak menyelerakan langsung tekak aku dengan lauk pauk die.. Apa punyer kedai tah ayah bawak.. Hmm takpe takpe perut dah maen alat musik tahap kritikal nie.. Tibai jer lah apa yang ada.. Orang cakap kalau kita lapar makan benda tak sedap jadi sedap.. hahahahah... Aku n anak buah aku Aisyah try makan nasi beriyani n ayam goreng seketulll... Jangan main main okay anak buah aku yang baru 2 tahun lebih pandai mintak nasi beriyani okay.. Ibu makan nasi putih dengan lauk sayur bendii goreng berlada jer.. Sebab lauk semua tak pedas so ibu takde selera... Ayah makan nasi putih ekor ikan tenggiri kari, sayur bendi macam ibu n sotong sambal.... Air just minum fresh orange 2 cawan n fresh apple plus laici satu cawan.. After makan nak g bayar tahu tak total kesemua nyer berapa?? Ohhhemmmjii memang terkejut beruk aku kat depan cashier tuh... Makan untuk 3 dewasa dan satu kanak kanak RM 43.... Hmmm daripada kenyang tadi terus lapar balik dengar harga tuh... ish mahal lah... Tapi tak pe rezeki dah masuk perut.. Alhamdulillah ya Allah...



percaya tak??
ohhemmjiii ...

makk aiiii biar betul??
aku makan ape jeer..

berfikir sekejap makan ape tadi
hmmmmm 0.o

hmmmmm rase rase nasi kandar memang mahal lah....

tak pe takpe
alhamdulillah aku dah kenyang perut..
Syukur!!

Ya allah aku syukur dengan apa rezekiMu beri kepada ku....
Alhamdulillah... :)

p/s: Syukur lah dengan apa yang Dia beri kepada kita.. Jangan sesekali kita menidakkan apa pemberianNya... Alhamdulillah...

No comments:

Post a Comment