My Alienssss

29 November 2012

Jangan Jadikan MUSUH !!

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia....

Setelah beberapa hari tidak menghupdate belog yang comel nie perghhh memang banyak giler sawang sawang yang semakin membiak, sarang labah labah yang banyak dan habuk habuk yang makin menebal... Laaa baru beberapa hari dah tebal semacam kalau sebulan aku rasa dah ada penunggu yang tidak sepatutunya... Terbesin sebentar sebab kemas kemas dengan habuk tebal setebal buku novel Adam & Hawa... Mentang mentang lah demam Adam & Hawa sekarang kemaen lagi mana mana asyek sebut Adam & Hawa...

Sape tak nak tengok kalau Aaron Aziz yang berlakon... Tambah tambah Nadiya Nissa sebagai Ain Hawani yang memang bapak real berlakon.. Bapak dia yang berlakon real bukan dia... Eposide hari ini memang best giler sebab Am imam kan Ain dalam sembahyang jemaah di rumah Am.. Lepas tuh acara pembatalan air semahyang oleh Am dan Ain... hehehe *malu sebentar*.. Tapi kalau tengok cerita takde yang sakit hati tak syok jugak kan.. Apa lagi kalau bukan si Johan yang dah macam giler talak.. Aii pergi jer lah dekat si Azie tuh yang kau sebuk sebuk nak Ain dah kenapa.. Tamak lah kau nak semua jadi milik kau.. *marah sekejap sebab geram tak habis lagi*... Tapi papepon orang kalau marah kan Johan so bermakna lakonan Dazrin menjadi lah.. Congrates uolls... :)

Hah tuh lah kalau dah bukak satu cerita tuh memang akan lari tajuk punyer.. Orang nak cerita pasal  "MUSUH" tibe tibe boleh lah pulak tersangkut dekat cerita romantik Adam & Hawa... hehehehe... Seperti biasa lah pendahuluan mesti lah panjang lebar.. Bagi korang warm up dulu before baca cerita sebenar... So apa lagi mari adek adek kita angkat kedua dua tangan letak kan di bahu masing masing sambil mata pandang ke atas dan kata dengan sekuat hati "OHHHEMMMJIII" heheheh... Sudah selesai buat warm up okay kita mula kan.. Start!!!

Sebenarnya macam nie cerita nya.. Aku bukan saja saja nak cipta perkataan "MUSUH" dalam kamus coretan cerita anum... Tapi ada hamba Allah tuh yang buat dirinya bermusuhan dengan aku.. Hmmm kalau orang dah tak suka memang dia akan nampak kita buruk jer semuanya... Tapi apakan daya aku manusia biasa yang lemah tanpa boleh buat apa apa agar hubungan kita kembali seperti dahulu kala.. Ceewaaahhh ayat kemaen power starring lagi.. Apa lagi tekan minyak kasi pecut lah itu kereta paower... hahahah *melalut melalut lagi sampai subuh*.. Lets to continue.........

Memang dulu kau ( hamba Allah) ada perasaan cinta cintun suka duka sayang benci dekat aku ( mangsa)... Tapi aku sedar aku tolak kau sebab memang aku rasa diri aku dengan kau hanya boleh jadi kawan... Bukan sebab kau tak hensem or what tapi aku nak kawan jer dengan kau... Aku dah agak kalau kita serious kan chemistry *pelajar sains* nie mesti akan jadi musuh kalau salah sorang buat perangai.. Tapi kau tetap nak to be a serious chemistry so aku tak reply pape pon... Aku tak cakap pon YA dan aku tak cakap pon TIDAK... So jawapan nya adalah aku nak jadi kawan kau.. Kawan okay.. Kawan baik kau.. Kau kena faham dengan situasi aku baru kau akan kenal aku dengan dalam sedalam nya.. Okay aku tak tahu bila kau suka dan tangkap cintun dengan aku.. Yang aku tahu kau memang dah suka aku time ada satu event dulu.. Sehari before event tuh kau dah luahkan melalui henfon so aku pun terkejut plus tak sangka kau akan suka dekat aku.. Sebab selama kita kawan kenal duduk lepak lepak kau macam biasa jer.. Takde pon respon yang menunjukkan kau suka aku... Hmmmm

Aku pun tak ingat dah berapa hari atau minggu kita kenal aku tolak cinta kau.. Tapi aku tolak secara baik tak kasar pun... Aku tahu kau terasa sangat dengan tolakan aku tuh.. Tapi aku mintak maaf lah bukan niat aku nak buat macam tuh.. Just aku tak selesa sebab kita selalu lepak sama sama tibe tibe pasal suka suka nie kita boleh jadi macam orang asing yang tak pernah kenal antara satu sama lain.. Malu malu kucing itu aku lah yang selalu berlaku time aku depan kau.. Mahu tak malu aku dibuatnya kalau kawan aku sebelah duk menyakat.. Kawan sebelah kau lagi yang duk menyakat... Padahal kita baru jer kawan belum declare to couple... Setiap kali aku pergi mana mana mesti kawan kau akan menyakat.. Dekat mana mana sahaja kalau bertembung dengan kawan kawan kau mesti aku akan jadi bahan... Aku tak suka macam tuh sebab benda macam tuh akan buat orang lain terasa hati... Aku cuba nak jadi kawan baik kau tapi kau sendiri yang tolak... Aku redha lah..

Hari hari kita lepak konon konon nak dating tapi buat alasan nak beli barang.. Kau sanggup turun kedai walaupun tengah sebuk semata mata nak jumpa aku... Kenapa kau buat macam tuh.. Setiap kali kita duduk bertentangan aku malu lah doe.. Sebab kau pandang aku macam kau nak tahu apa ada dalam hati aku melalui anak mata aku.. Aku tahu lah mata aku comel... hehehe.. *perasan itu tetap ada*.. Ada satu hari tuh kita dapat duduk sebelah sebelah atas sebab nak pujuk kawan baik kita yang merajuk dengan GF dia.. Masa tuh aku memang kaku.. Aku malu tak tahu nak cakap apa.. Kita hanya membatu sekejap... Apa lah kita nie kan.. Kelakar jer.. hehehe...

Hmm tapi itu semua cerita dahulu kala.. Sekarang kau......................... Dah menjauhkan diri dari aku.. Pantang aku cakap sikit kau melenting kemaen lagi.. Kenapa kau nak hukum aku macam nie.. Besar sangat ker dosa aku kat kau ?? *nanges nanges* Walaupun aku pernah tolak kau tapi boleh tak still layan aku macam kau layan kawan kawan kau dan kawan kawan aku.. Bukan aku yang suka kau tapi kau yang start suka aku.. Aku terima niat baik kau tapi aku tak ready untuk kearah couple.. So aku nak kawan dengan kau.. Tapi kau nak aku jadi "MUSUH" utama kau.. Kita tak macam dulu.. Kau dah berubah.. Kalau kau sayang aku tak akan kau tak boleh terima kenyataan.. Kenapa kau nak hukum aku macam aku buat salah bunuh 10 orang dalam satu masa.. *marah ni marah* Besar sangat ker dosa dan salah aku dah buat dekat kau.. Aku just tolak niat baik kau tuh jer kan..

Hmmm tak pe lah aku terima seadanya.. Dah ketentuan Ilahi.. Aku redha.. Tapi aku just nak bagi tahu kau jangan kita jadikan kawan yang kita kenal dulu sebagai "MUSUH" atas sebab sebab kecil sahaja... Terima lah kenyataan bahawa diri ini hanya sebagai kawan.. Tuh naseb baek aku tolak kau sebab aku cakap aku nak kawan jer.. Kalau aku tolak kau sebab aku dah ada BF aku tak tahu kau punya kecewa macam mana... Geram pulak aku.. Kau tahu kau punya musuh jer kau tak tahu aku nya musuh lagi.. WTF!! Hmm suka hati kau lah nak buat macam mana pun.. Aku doakan kau bahagia di samping insan tersayang.. Amin....

p/s: Jangan Kita Jadikan Kawan Suka Dan Duka Kita Sebagai "MUSUH" Apabila Ada Masalah Dengan Dia...... :)


No comments:

Post a Comment