My Alienssss

03 November 2012

Bowling Melepaskan Stresssss.....

Assalammualaikum dan Salam Satu Malaysia.......

Ceeeewaaahhhh !!! Baik pulak si mangkuk ayun nie hari ini.. Selalu hupdate entry pakai terjah jer... Takde salam takde pembuka bicara.. Perghhh bicara tak menahan..... Masih dilamun drama Bicara Hati ker.. huhuhuhuhuhu.... Hari ini kan hari Sabtu semalam Jumaat.. So ade aku kesah hari ape pon... Yang penting aku ikut mood... Tapi dalam blog jer aku pakai terjah kalau kat luar salam itu "WAJIB" bagi aku memenuhi kehidupan aku selama ini... Kenapa tajuk entry aku kali ini "Bowling Melepaskan Stresssss" ??? Sebab last weeks kalau tak silap lah... Hah !! aku dah ingat dah... 27hb Oktober kira hari Sabtu malam Ahad lah... Sebab aku pergi sana waktu malam... Hmm betol lah tarikh tuh sebab after Raya Haji kami kami semua pergi enjoy... Kami kami semua dok berbincang dengan family mahu pergi jalan mana sebab kebosanan melanda diri ini... So tibe tibe dapat plan nak pergi lawan plus maen saje saje kat Bowling kat Melaka International Bowling Centre (MIBC) dekat MITC... Hah amek kau !!! Pening kan.... heheheheh... Kau tanya aku nak buat ape kat situ... Buat ape lagi maen Bowling lah dah cakap tempat die ade perkataan Bowling mesti lah maen Bowling tak akan maen kayak kottt...... Okay aku tahu sekarang dah masuk bulan November... Aku tak kira ape korang semua nak cakap... And aku tahu benda nie dah lapuk and berhabuk kan tapi dalam ingatan dan hati aku benda nie masih baru and fresh lagi.... Sebab aku tak sangka dengan Bowling aku dapat melepaskan stress.... Tak caya cuba lah dulu macam mane... Hmmmmm


Okay let's continue... Plan punyer plan last last ape yang diplankan tidak menjadi mengikut plan... Hah pandai pandai lah faham sendiri.... Pademula plan semua nak pergi sebab bosan kan.. Tibe tibe kereta mama buat hal pulak... Aircond rosak macam tuh kott... Kurang faham dengan kerosakkan yang melibatkan kereta atau motor... hehehehe... Mama dan Ayah kene balik rumah dekat Selangor sebab dah janji dengan mechanic nak betulkan kereta Ahad pagi... Bukan tuh jer ajak pulak Ayahyan pergi tak nak jugak... Hmm last last dah penat ajak sana sini kami kami semua pergi berempat jer... Hah nak tahu sape yang berempat tuh..... Sape lagi kalau bukan Aku, Syakir, Yan dan Along (Shika Sengal)... Kami kami semua adalah sepupu sepapat yang paling rapat.. So jangan di salah ertikan keakraban kami kami semua... Pergi mane mane pon memang kami kami semua akan berempat... Ke Kolam Air Panas Gadek ke Kedai Makan ke Putar Putar Melaka mahupun ke Bowling Centre... Kami kami semua akan berempat... Sampai jer kat MIBC makkk aihhhh!!! bapak ramai... Hah nampak tak secomplete bila aku bercerita.. Ada mak ada bapak.... hikhikhikhik... Aku dan Along disuruh oleh Yan untuk pergi booking tempat dulu.. Memang tak lah kan.. Sebab kami kami semua pemalu orang nya... Tapi kami kami semua gagahkan diri untuk pergi jugak... Masuk jer dalam Bowling tuh memang jangan cakap lah ramai nya macam dekat Taman Cempaka time sale raya.... Kami kami semua blurrr tak tahu nak buat apa yang kami kami semua tahu hanya tunggu si mangkuk Yan dan Syakir jer lah.... Last last si Yan yang tolong booking kan... Dah booking kene tunggu dorang inform dan dapat lane... Now kami kami semua dah dapat lane... Kami kami semua dapat Lane 40... Main main main longkang strike spare longkang malu gelak suka strike spare menjerit longkang malu longkang strike gelak longkang....Hah kenapa longkang paling banyak ditypekan sebab kami kami semua main longkang paling banyak score... heheheh.. Kami kami semua bukan lah proo atau atlet bowling... Kami hanya manusia biasa yang baru belajar cara cara main bowling walaupun dah banyak kali main.... Game yang kedua kali ke 6 main tibe tibe Ibuyan, Along Tikah dan husbandnyer dan anaknya (Aisyah) a.k.a anak buah kesayangan aku, Akak dan husband datang... Tukar pemain...............


Main punyer main selama 6 game memang sangat memenatkan tapi sangat memuaskan... Macam pernah baca ayat nie.. Siapa yang pernah baca atau nampak dia tahu lah kat mane... hehehehehehe... Dah pukul 11:30 malam okay.. Bukan tengah hari... Puas dengan kegembiraan dan dah dapat melepaskan stresss yang dah lame beranak pinak dalam badan saya... Apa lagi balik balik balik lah.... Perut lapar lagi plus penat lagi... Tak lengkap kalau tak singgah di McD.... Makan makan makan lepak lepak lepak... Oiii dah pukul 1 pagi lah.... Balik... Dalam kereta dah berangan macam macam... Sampai rumah lepak lagi.... Tak muak muak ker lepak jer memanjang.... Penat lepak balik tidur lah.... Hmm nak cite apa lagi.... Kami kami semua dah tidur lah.. Tutup story lah.... hahahhaha


Yang bertopi tuh Syakir dan  yang suka berangan tuh Along ...

Aku dan anak buah kesayang aku (Aisyah)
*tengok kasut kami sama kan*

p/s: mintak maaf kepada Shika Sengal sebab tercopy dan terpaste gambar dalam bloggg awak.... harap di HALALkan... Peace ! ! ! ^.^

Sekian, Terima Kasih...

No comments:

Post a Comment