My Alienssss

12 December 2012

12.12.12

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia....


12.12.12.... Ada apa dengan tarikh nie?? Hari jadi Rasulullah ker?? Hari jadi Sultan ker?? Hari jadi mak bapak kita ker?? Hari jadi pakwe kita ker??? Hari jadi kita ker?? Kalau bukan so hari apa?? Ada apa dengan cinta.. Eh3!! Silap silap.. Ada apa dengan tarikh berikut??

Pendahuluan jer dah macam macam soalan keluar.. Boleh jadi reporter aku nie.. Cuma tak nak tunjuk belang jer... muahahahah.. So pandai pandai lah korang semua jawab mana yang patut dulu okay... Dulu ada satu cerita tajuk nya 12.12.12 menceritakan tarikh itu akan berlaku Hari Kiamat yang di mana semua benda yang berada atau hidup di dunia ini akan musnah sekelip mata... Kira hari kebangkitan semula... Tapi aku tak lah percaya sebab semua itu adalah kuasa Allah S.W.T. yang maha mengetahui lagi maha mengasihani... Kalau Allah kata "KUN FAYAKUN" yang bermaksud "jadi maka jadilah" hari kiamat itu.. Pada masa itu manusia semua tidak boleh lari kemana pun.. Lari sejauh mana, menyorok dalam lubang sekecil mana pun kalau Allah itu dah tulis dalam buku diari setiap orang mati jugak pada hari itu maka mati jugak walaupun kamu semua sembunyi di tempat yang selamat... Semua benda yang sudah terjadi atau tengah terjadi atau akan terjadi atau tak akan terjadi sudah tertulis di dalam diari semasa setiap manusia di lahirkan ke bumi yang nyata ini... Cuma benda itu akan berlaku pada tarikh, masa, tempat yang telah di tetapkan oleh-NYA... Alhamdulillah!! :)

Wahh!! Jadi ustazah aku malam malam ini.. Mentang mentang baru lepas tengok cerita "Tanyalah Ustazah" di TV9 dekat di hatiku... heheheh... Duta TV9 nie.. Aku kalau tengok Ustaz Azhar Idrus (UIA) ceramah aku mesti menangis sebab aku banyak melakukan kesalahan.. Aku terasa dengan apa yang diperkatakan.... Tapi aku paling suka dengar Ustaz Don Daniyal ceramah... Dengan suara merdu loghat Kedah ker Penang tah... Memek muka dia yang hensem (naseb kau dah kawen )... Kesyahduan die bila bercerita sambil menangis lagi.. Pergh!!!! Memang meletopp lah !!! Sedap sedap sedap.. Aku paling suka Program 60minit bersama Ustaz Don yang bertajuk "Wahai anakku, andaiku tahu masih belum terlambat...." Memang sedih giler lah.. Meleleh kot air mata aku masa tuh... Cerita tentang ibu bapa kita memang sensitif lah kan... Aku pantang orang cerita bukan bukan pasal ibu ayah aku nie.. Bukan cerita benda buruk lah.. Cerita macam time mak bapak kita kan meninggal.. Pengorbanan ibu bapa kita.. Memang syahdu lah... Aku tak boleh!!!! *nanges dengan teresak esak dalam bilik* :'(  Ibu Ayah........... Anum sayang kamu!!! Jangan tinggal kan Anum... tskk tskk....

Okay stop it Anum!!! Stop crying Stop melalut... Sekarang kita cerita pasal tarikh berkenaan 12.12.12.. Hmmm tarikh tuh memang cantek.. Kalau buat tarikh kawen memang akan ingat sampai bila bila lah.. hehehe.. Mood gatal dah sampai dengan membuak buak nya... Tapi esok hari Rabu mana ada orang buat kenduri kawen time hari kerja.. Sapa nak datang.. Rugi betul lah tarikh cantek sebegitu pada hari Rabu... Hmmm aku nak tengok apa yang istimewa pada hari ini akan berlaku pada aku.. Mana tahu tarikh cantek macam ini aku dapat kereta BMW ke (memang berangan lesen takde lagi), Duet jatuh dari langit 1 Juta ke (memang tak lah sapa nak bagi free free macam tuh), Dapat bf hensem macam David Beckham ker (hmm insyaallah), Dapat Teddy Bear besar ker (jangan mimpi anum bangun bangun), Dapat Ipad 3 ker (jauh sangat dah tuh berangan), atau kena marah dengan Ibu ker (maybe kau akan dapat yang ini)... hehehe... Berangan tak akan habis sampai penghujung cerita..

Okay stop lah sampai sini jer.. Aku pun dah nak tidur.. Mata aku berat giler macam pakai kelopak mata diamond kot... hahaha... Berat berat!! Katil bantal selimut elmo minnie mouse semua dah panggil aku peluk diorang.. Aku tak leh nak wat per terpaksa akur kehendak beliau semua.. Okay Good Night uollss!! muahhhhhhhhhhhh *flying kiss from me*  :*





p/s: bacan doa sebelum tidur.. Dan jangan lah kamu mengagung agung kan tarikh berikut kalau itu bukan tarikh lahir Nabi Muhammad S.A.W. Assalamualaikum.. :)

No comments:

Post a Comment