My Alienssss

15 May 2013

Semangat untuk Diri Sendiri...

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia....


Sekarang nie dah berjinak jinak nak dekat dengan blog kesayangan intan payung saya nie.. Sebab dulu dah lama tak bukak n hupdate die punyer merajuk makkk aiiii... Boleh pulak die takleh bukak and nak post baru asyek error jer.... Ye lah dah lama tak ziarah dia.. Merajuk lah member.. hahahaha... :) Tapi tak tahu lah sampai bile boleh hidup dan selalu ziarah dia nie... Kadang kadang tak ada idea boring giler nak ziarah die.. Balik balik muka sama jer kat header tuh.. Naseb comel minah tuh.. wahahahah..

Tambah tambah si Lappy Tua (LT) sekarang asyek hangggg jer.. Memang menyirap lah nak open kan.. Al maklum lah si LT dah genap usia 4 years old.. Dah kategori tua dah nie.. haha.. Niat di hati memang nak beli baru tapiii sayang punya pasal tak pe lah terima lah seadanyer.. Sebab si LT nie lah yang selalu teman dikala saya senang susah boring sedih kelakar masalah serabut... hahahah.. Pandai pandai lah fahan kata kata cik Tippah nie.. Bila cerita pasal nak beli lappy baru jer si LT nie terus elok.. Laju jer bukak ape pon.. Takde pulak nak hanggg hangg nie.. Tuh yang sayang nak buang dia.. hahaha.. Setiap cerita nak gelak jer memanjang si Tippah nie kan kan kan.. Penat nak baca bab gelak tuh... Korang nak baca penat ea tapi tak pikir pulak si Tippah yang type nie.. Lagi penat.. huhu *keluar segala peluh jantan and betino*

Okay nie dah melalut sangat nie.. Title pasal "Semangat" tapi cerita pasal ke lappy dah tua lah, umur lah, ziarah menziarahi lah, comel lah... Macam macam lagi.. Biasa lah tuh.. Kaum Hawa nie kalau tak menyimpang ke tempat lain before ke tujuan utama tak sah.. Macam shopping jugak.. Pademula cakap nak tengok tengok jer tapi kalau tak membeli satu dua barang memang tak sah.. Kan kan kan?? Betol tak cakap saya... Alah mengaku jer lah.. Sebab saya pon dikategorikan macam tuh jugak.. hehehe..

Okay "Semangat".... Apa itu "Semangat"??? Bagi saya maksud "Semangat" pada diri saya adalah rasa berkobar kobar yang lahir dalam hati dan naluri seseorang apabila hendak atau sedang melakukan sesuatu benda yang akan membuahkan kejayaan pada akhirnya.. Tapi itu semua dari cara saya mentafsirkan maksud "Semangat".. Saya tak tahu lah pada pandangan orang lain macam mana.. Maybe berbeza beza.. Betol tak?? Lain orang lain cara... Peace!!!

Sekarang nie saya kene dan terpaksa motivasikan diri sendiri agar lebih semangat dari yang sebelum sebelun nie... Sebelum nie saya hanya lah hangat hangat tahi ayam.. Perghhh memang busuk giler lah kan.. Tapi saya still wangi.. hehe.. Ada jer semangat setiap tahun.. Bukan setiap tahun tapi setiap bulan malah setiap hari dan setiap jam.. Tapi segala galanyer musnah atas salah sendiri.. Atas sebab kemalasan muncul dalam naluri dengan secara mendalam... Malah semakin membiak biak before sesuatu tuh berjaya.. Malas malas malas malas kenapa kau hadir dalam hidup comel aku nie.. Kenapa?? Tak faham aku..

Semangat yang perlu dikecapi (insyallah) :


  • Mematuredkan diri before orang mematuredkan kita..
  • Think positive but not think negative any more...
  • Ready kan diri untuk berjumpa dengan orang sekeliling...
  • Memaafkan segala kesilapan orang..
  • Nak kawen!!!!!!!!!!!!!!!! :p
Eh eh eh !! Adakah semua dia atas itu adalah "Semangat"?? hahah.. Saya pon tak pasti.. Adakah di atas adalah "Semangat" or "Impian".. hehehe.. Pape jer lah janji saya ada benda nak tulis.. Daripada melalut intro sampai 3 perenggan.. Janji ada benda nak di share kan nokk.. :)


chaiyok chaiyok !!! 

Semangat baru !!




p/s: Selamat pengantin baru kepada Aizul Marcello dan Lynda Roslan... Semoga berkekalan sampai ke akhir hayat.. amin.. :)

No comments:

Post a Comment