My Alienssss

18 February 2013

Masalah Masalah Masalah

Assalamualaikum dan Salam Satu Malaysia....


Masalah yang datang akan mematangkan kita... Semua masalah ade jalan penyelesaian... Insyaallah aku boleh menghadapinya dengan tenang... Aku kan kuat.. Kuat ker?? hehehehe.. Baru langgar pintu bilik dah melalak macam kena tembak dengan machine gun berkali kali... Okay tipu lah kena tembak macam tuh sekali... Setiap penulisan kalau takde gempak gempak mana best.. ye dok??

Dah lah macam macam masalah datang.. Pastuh dengar pulak bunga api dentum dentum tak tahu lah ape yang diraikan... Pom pam pom pam tengah tengah malam.. Orang nak tidur pon menganggu.. Tapi kalau aku ada masa bunga api tuh meletup aku tak marah lah.. Nie tak dapat tengok dapat dengar jer.. Mengamuk lah aku!!!

Betul ker ade setengah orang cakap setiap masalah akan mematangkan kita??Kalau lah betul makna nya aku dah matang lah... Sebab macam macam masalah timbul untuk aku selesaikan.. Tapi alhamdulillah aku boleh selesaikan dengan senang hati... Kadang kadang memang perit lah tapi aku kan kuat... Malu lah aku kalau aku mengaku aku lemah walaupun sebenarnya aku memang lemah...

Aku nie kuat menangis.. Korang bayangkan mase sekolah dulu pen aku kena sorok dengan kawan aku boleh nangis sebab aku penat nak cari sekeliling.... Aku ingat menangis adalah jalan mudah untuk aku dapat kan balik pen aku mase tuh.. Tapi sebenarnya menangis adalah jalan bodoh  kalau ada masalah.. Tapi jangan risau menangis jugak boleh menreleasekan tension kita.... Ceeewaaahh!!! menreleasekan tak menahan.. Menangis cikgu aku tengok tatabahasa aku.... Maafkan saya Cikgu Razak... :')

So marilah kita mematangkan diri kita dengan cara menyelesaikan masalah yang datang.... Tapi ramai cakap aku tak matang?? So apa lagi....... Selesaikan banyak masalah lagi untuk mencapai tahap kematangan... hik hik hik...


*jangan tiru aksi ini*







p/s: tengah buli budak gemuk bagi melepaskan kegeraman... heheheh

No comments:

Post a Comment